Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde "Praktikums" ieguvusi tiesības sniegt izglītības pakalpojumus saskaņā ar LR Labklājības ministrijas iepirkuma rezultātiem „Par tiesībām sniegt pašvaldību sociālo dienestu un citu pašvaldības izveidoto sociālo pakalpojumu sniedzēju sociālā darba speciālistu profesionālās kompetences pilnveides (apmācības) pakalpojumu 2017.gadā”
(iepirkuma identifikācijas Nr.LRLM2017/28-3-03/07ESF)
Profesionālās kompetences pilnveide laika menedžmentā sociālā darba speciālistu praksē(1.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu profesionālās kompetences laika menedžmentā, radot izpratni par dažādiem cilvēka laika uztveres veidiem, palīdzot atklāt katra speciālista personīgo laika organizēšanas stratēģiju un atrast veidus, kā to padarīt efektīvāk, iemācot vienkāršus un praktiskus laika plānošanas paņēmienus. |
Eksperts | Dr.paed. Tamāra Pīgozne |
Programmas apjoms | 8 akadēmiskās stundas (40% teorija, 60% prakse) |
Programmas anotācija |
|
Dalības maksa |
|
Emocionālās inteliģences attīstīšana un paškontroles nozīme sociālā darba speciālistu praksē (2.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Paplašināt izpratni par emocionālo inteliģenci un tās nozīmi sociālā darba speciālistu ikdienā, pilnveidot sociālā darba speciālistu profesionālās kompetences pievēršot uzmanību emociju izpratnei, paškontrolei, vadīšanai un izmantošanai, kā arī līdzcilvēku (klientu, kolēģu) emociju izpratnei un optimālas sadarbības veidošanai, izmantojot apzinātās emociju vadības metodes. |
Eksperts | Dr.psych. Anita Lasmane |
Programmas apjoms | 8 akadēmiskās stundas (50% teorija, 50% prakse) |
Programmas anotācija |
Emocionālā inteliģence ir spēja izjust, izprast un efektīvi pielietot emociju spēku kā enerģijas, informācijas, uzticēšanās un kreativitātes avotu. Sociālā darba praksē mēs atrodamies nemitīgi mainīgos un dinamiskos apstākļos, t.s. paaugstinātas spriedzes apstākļos. Būtiska nozīme ir sociālā darba speciālista zināšanām un prasmēm apzināties un vadīt negatīvās emocijas vairojot pozitīvismu. Apmācības praktiskajos treniņos tiek piedāvāta spēja motivēt sevi darbībai, neatkāpties grūtību priekšā, spēja apvaldīt nepacietību, negaidīt tūlītējus panākumus, spēja nepadoties garastāvokļa svārstībām, nepieļaut, ka raižu dēļ tiek „zaudēta galva”, spēja just līdzi citiem, neatteikties no cerības. Tiek apgūtas mediācijas prasmes un stresa vadīšanas iemaņas, lai palīdzētu aktivizēt smadzenes un mazināt stresu un apātiju - fiziskā aktivitāte; palīdzēšana; pieskaršanās; pārsteigums; spēle; mākslas aktivitātes; ūdens; skābeklis; iekšējā motivācija; apzināta elpošana. Tiek veidota izpratne par emocionālo inteliģenci, emociju fizioloģiju, galvenajām emocijām, emocionālo kompetenci, emocionālo inteliģenci veidojošās personīgās efektivitātes kompetencēm. Tematiskais Plāns:
|
Dalības maksa |
|
Profesionālās kompetences pilnveide stresa darba vietā pārvarēšanā un prevencē, profesionālās izdegšanas mazināšanā sociālā darba speciālistu praksē (3.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu kompetences stresa pārvarēšanā darbavietā un sniegt zināšanas par dažādiem profilaktiskiem pasākumiem, lai izvairītos un mazinātu stresu darbavietā. Izdegšanas sindroma identificēšanas, novēršanas un mazināšanas iespējas. Pilnveidot zināšanas par izdegšanas sindroma pārvarēšanu. |
Eksperts | Dr.psych. Anita Lasmane |
Programmas apjoms | 8 akadēmiskās stundas (40% teorija, 60% prakse) |
Programmas anotācija |
Tematiskais izklāsts:
Sasniedzamie rezultāti:
|
Dalības maksa |
|
Sociālā darba speciālistu psiholoģiskās kompetences pilnveide (4.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu kompetences un iegūt padziļinātu priekšstatu par kognitīviem procesiem, konfliktiem un to risināšanu, pašvērtējumu un vērtēšanu. Praktiski apgūt jaunas interaktīvas metodes un apgūt paņēmienus, kā risināt ar psiholoģijas tēmām saistītus jautājumus sociālā darba speciālistu praksē. |
Eksperts | Dr.psych. Anita Lasmane |
Programmas apjoms | 8 akadēmiskās stundas (50% teorija, 50% prakse) |
Programmas anotācija | Apmācības ietvaros teorētiski tiek apskatītas un ar praktisko iemaņu apguvē izzinātas sekojošas tēmas:
Tematiskais plāns un laika sadalījums: Personīgo kompetenču apzināšanās: pašefektivitāte, pašvērtējums, pašapziņa un pašcieņa kā profesionālās kompetences pamatnosacījumi, Praktiski uzdevumi pašefektivitātes novērtējumam: aptauja; zīmējums/kolāža; lomu spēle (2h); Kognitīvie procesi: uztvere, atmiņa, iztēle, domāšana; kritiski analītiskās un intuitīvās domāšanas nozīme sociālā darba praksē; praktiski uzdevumi personīgo kognitīvo procesu izpētei: uztveres un domāšanas stils (2h); Konfliktu izpratne (veidi, cēloņi, attīstība); mediācijas elementu praktisks pielietojums konfliktu risināšanā (2h); Personīgo konflikta risināšanas stratēģiju un taktiku izvērtējums (ieguvumi un zaudējumi; zaudējumu pārvēršana mērķos); personīgā konfliktu vadīšanas prasmju pilnveides plāna izveide (refleksija, vizualizācija, rakstisks formulējums) (2h). |
Dalības maksa |
|
Profesionālās kompetences pilnveide sociālā darba praksē ar romiem, vēršot uzmanību uz bērniem un pirmspensijas vecuma personām ar zemu izglītības līmeni (24.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālo darbinieku specifiskās zināšanas un prasmes sociālā darba praksē ar tēmas mērķgrupu. Attīstīt prasmes identificēt un izprast mērķgrupas, kā sistēmas, funkcionēšanas principus, iejaukšanās specifiku, vajadzības un klientu grupas problemātiku, mācīties tolerances un motivējoša atbalsta sniegšanas pieejas. |
Eksperts | Mg.soc.d. Ilona Teihamane |
Programmas apjoms | 8 akadēmiskās stundas (50% teorija, 50% prakse) |
Programmas anotācija |
Apmācība dod iespēju iegūt zināšanas par romu kultūras īpatnībām, sadzīvisko dzīves stilu, komunikācijas un starppersonu īpatnībām. Ļuj izprast romu kultūrā pastāvošās normas un kārtību, tradīcijas un paražas. Tiek apgūtas prasmes efektīvas saskarsmes veidošanai ar mērķa grupu, izprast viņu individuālās un kopējās vajadzības, funkcionēšanas specifiku, definēt sociālās problēmas nosakot vajadzības un izstrādāt to risināšanas plānu. Apgūt toleranci un iecietību, spēju pieņemt atšķirīgo un citādo.
|
Dalības maksa |
|
Saskarsmes prasmju pilnveide sociālā darba speciālistiem darbā ar senioriem (28.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu specifiskās zināšanas un prasmes darbā ar senioriem. Attīstīt prasmes identificēt un izprast mērķgrupas vecumposma psiholoģiskās un funkcionālās īpatnības, personības specifiku un uzvedības īpatnības, klientu grupas problemātiku, mācīties tolerances un atbalsta sniegšanas pieejas. |
Eksperts | Mg.soc.d. Iveta Purne |
Programmas apjoms | 8 akadēmiskās stundas (50% teorija, 50% prakse) |
Programmas anotācija |
Cilvēka novecošana ir dabisks process, tomēr cilvēka dzīve mainās, pasliktinās pašsajūta, cilvēks jūtas mazvērtīgs, izkritis no dzīves aprites, kļūst neapmierināts ar sevi un citiem. Mainās arī cilvēka smadzeņu darbība, domāšana kļūst lēnāka, paliek grūtāk formulēt savas domas, sākas problēmas ar atmiņu. Visas šīs dabiskās novecošanas izmaiņas ietekmē arī saskarsmes procesu. Apmācībā tiks apskatīts novecošanas process un ar to saistītās fiziskās un psihiskās izmaiņas (1h), kuras ietekmē arī komunikācijas procesu ar senjoru. Galvenais akcents tiek likts uz izpratni par izmaiņām, kuras rada novecošana, un sociālā darba speciālista grūtību apzināšanos saskarsmē ar senjoriem, kuri piedzīvo šīs izmaiņas. izpratne par vēlīnā brieduma vecumposma īpatnībām, izmaiņām kognitīvajos procesos, emocionālajā sfērā, personībā kopumā. Vēlīnā brieduma cilvēku funkcionēšanas īpatnības sabiedrībā (1h). Novecošanas cēloņi un likumsakarības (1h). Mērķgrupas problēmloks (1h). Aiziešana pensijā kā sociāli psiholoģiska problēma (1h). Sociāli psiholoģiskā palīdzība cilvēkiem vecumā (2h). Atbalsta sniegšanas īpatnības senioriem (1h). |
Dalības maksa |
|
Profesionālās kompetences pilnveide sociālā darba speciālistiem darbā ar personām, kurām ir personības u.c. psihiski traucējumi (35.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu specifiskās zināšanas un prasmes darbā ar konkrēto mērķgrupu. Attīstīt prasmes identificēt un izprast mērķgrupas personības specifiku un uzvedības īpatnības, klientu grupas problemātiku, mācīties tolerances un atbalsta sniegšanas pieejas. Veidot izpratni par mērķgrupas sociālajām vajadzībām un vērtībām, morāles un sabiedriskās kārtības normu izpratni, izglītības vajadzībām, resursu sistēmām un spējām socializēties. |
Eksperts | Mg.soc.d. Kristaps Keišs |
Programmas apjoms | 8 akadēmiskās stundas (50% teorija, 50% prakse) |
Programmas anotācija |
Izglītības programmas apguves ietvaros sociālā darba speciālistiem tiks sniegtas zināšanas izpratnes līmenī par personām, kurām ir personības u.c. psihiski traucējumi, attīstītas specifiskās prasmes pielietošanas līmenī darbā ar mērķgrupu.
|
Dalības maksa |
|
Profesionālās kompetences pilnveide sociālā darba speciālistiem darbā ar personām, kurām ir personības u.c. psihiski traucējumi (35.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu specifiskās zināšanas un prasmes darbā ar konkrēto mērķgrupu. Attīstīt prasmes identificēt un izprast mērķgrupas personības specifiku un uzvedības īpatnības, klientu grupas problemātiku, mācīties tolerances un atbalsta sniegšanas pieejas. Veidot izpratni par mērķgrupas sociālajām vajadzībām un vērtībām, morāles un sabiedriskās kārtības normu izpratni, izglītības vajadzībām, resursu sistēmām un spējām socializēties. |
Eksperts | Mg.soc.d. Kristaps Keišs |
Programmas apjoms | 16 akadēmiskās stundas (50% teorija, 50% prakse) |
Programmas anotācija |
Izglītības programmas apguves ietvaros sociālā darba speciālistiem tiks sniegtas zināšanas izpratnes līmenī par personām, kurām ir personības u.c. psihiski traucējumi, attīstītas specifiskās prasmes pielietošanas līmenī darbā ar mērķgrupu. Teorētisko zināšanu tēmas:
|
Dalības maksa |
|
Profesionālās kompetences pilnveide sociālā darba speciālistiem darbā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem (psihiskas saslimšanas un garīgas attīstības traucējumi) (36.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu specifiskās zināšanas un prasmes darbā ar konkrēto mērķgrupu. Attīstīt prasmes identificēt un izprast mērķgrupas personības specifiku un uzvedības īpatnības, klientu grupas problemātiku, mācīties tolerances un atbalsta sniegšanas pieejas. Veidot izpratni par mērķgrupas sociālajām vajadzībām un vērtībām, morāles un sabiedriskās kārtības normu izpratni, izglītības vajadzībām, resursu sistēmām un spējām socializēties. |
Eksperts | Mg.soc.d. Kristaps Keišs |
Programmas apjoms | 8 akadēmiskās stundas (50% teorija, 50% prakse) |
Programmas anotācija |
Izglītības programmas ietvaros sociālā darba speciālistiem tiks sniegtas zināšanas izpratnes līmenī par personām ar garīga rakstura traucējumiem un attīstītas profesionālās prasmes darbā ar mērķa grupu stacionārā un ambulatorā vidē. Teorētiskais tēmu izklāsts:
Praktiskās daļas tēmu izklāsts:
|
Dalības maksa |
|
Profesionālās kompetences pilnveide sociālā darba speciālistiem darbā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem (psihiskas saslimšanas un garīgas attīstības traucējumi) (36.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu specifiskās zināšanas un prasmes darbā ar konkrēto mērķgrupu. Attīstīt prasmes identificēt un izprast mērķgrupas personības specifiku un uzvedības īpatnības, klientu grupas problemātiku, mācīties tolerances un atbalsta sniegšanas pieejas. Veidot izpratni par mērķgrupas sociālajām vajadzībām un vērtībām, morāles un sabiedriskās kārtības normu izpratni, izglītības vajadzībām, resursu sistēmām un spējām socializēties. |
Eksperts | Mg.soc.d. Kristaps Keišs |
Programmas apjoms | 16 akadēmiskās stundas (50% teorija, 50% prakse) |
Programmas anotācija |
Izglītības programmas ietvaros sociālā darba speciālistiem tiks sniegtas padziļinātas zināšanas izpratnes līmenī par personām ar garīga rakstura traucējumiem un attīstītas (apgūtas) profesionālās prasmes darbā ar mērķa grupu stacionārā un ambulatorā vidē. Teorētiskais tēmu izklāsts:
Praktiskās daļas tēmu izklāsts:
|
Dalības maksa |
|
Profesionālās kompetences pilnveide sociālā darba speciālistiem darbā ar bēgļiem un patvērumu meklētājiem (43.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu specifiskās zināšanas un prasmes darbā ar konkrēto mērķgrupu. Attīstīt prasmes identificēt un izprast mērķgrupas personības specifiku un uzvedības īpatnības, klientu grupas problemātiku, mācīties tolerances un atbalsta sniegšanas pieejas. Veidot izpratni par mērķgrupas sociālajām vajadzībām un vērtībām, morāles un sabiedriskās kārtības normu izpratni, izglītības vajadzībām, resursu sistēmām un spējām socializēties. |
Eksperts | Dr.paed. Liesma Ose |
Programmas apjoms | 16 akadēmiskās stundas (50% teorija, 50% prakse) |
Programmas anotācija |
Profesionālās pilnveides programma adresēta sociālā darba speciālistiem, kuri praksē strādā ar klientiem kuriem ir imigrācijas vēsture, un saskaras ar patvēruma meklētājiem. Programmas saturs veidots kā ceļs no pašizziņas caur empātijas attīstīšanu un starpkultūru kompetences pilnveidi. Īpaša uzmanība pievērsta sekojošiem satura jautājumiem: Austrumu kultūru un reliģiju izpratne, atšķirības, īpatnības.Bēgļu portrets.Bēgļu sociālajās vajadzības un vērtības. Apmācību plāns:
|
Dalības maksa |
|
Profesionālās kompetences pilnveide sociālā darba speciālistiem starpkultūru komunikācijā, t.sk., ar trešo valstu valstspiederīgajiem (44.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu specifiskās zināšanas un prasmes darbā ar konkrēto mērķgrupu. Attīstīt prasmes identificēt un izprast mērķgrupas personības specifiku un uzvedības īpatnības, klientu grupas problemātiku, mācīties tolerances un atbalsta sniegšanas pieejas. Veidot izpratni par mērķgrupas sociālajām vajadzībām un vērtībām, morāles un sabiedriskās kārtības normu izpratni, izglītības vajadzībām, resursu sistēmām un spējām socializēties. |
Eksperts | Dr.paed. Liesma Ose |
Programmas apjoms | 24 akadēmiskās stundas (40% teorija, 60% prakse) |
Programmas anotācija |
Apmācību kurss ir veidots ar nolūku izmantot komunikācijas teorētiskās atziņas starpkultūru komunikācijas ikdienas situāciju vērtēšanā, stimulēt paplašināt zināšanas par komunikatīvo procesu pamatnosacījumiem, pievēršot uzmanību komunikatīvām mijiedarbībām globālo un vietējo kopienu līmenī dažādu kultūru pārstāvju starpā, akcentējot trešo valstu valstspiederīgo daudzveidīgo grupu kā vienu no sociālā darba speciālistu klientu grupām ar plašu demogrāfisku raksturojumu un sociālo vajadzību spektru. Kursa ietvaros tiek analizēti starpkultūru komunikācijas posmi un dažādu kultūru mijiedarbības modeļi. Kurss veidots kā sabalansēta praktisku un teorētisku aktivitāšu mija, orientējoties uz aktīvu dalībnieku individuālo un grupu darbu. Kursā apgūtās kompetences ļauj analizēt un vadīt komunikācijas procesus grupās, kurās pārstāvēti dažādu kultūru un kopienu pārstāvji; kritiski izvērtēt un piemērot savu starpkultūru kompetenci komunikācijas problēmu pārvarēšanā, konfliktu risināšanā. Apmācību plāns:
|
Dalības maksa |
|
Saskarsmes prasmju ar senioriem pilnveide institūcijā sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas procesā, t.sk., adaptācijas procesa uzlabošanai, paliatīvajā aprūpē u.c. (50.apmācību tēma)
Apmācību mērķis | Pilnveidot sociālā darba speciālistu saskarsmes prasmes ar senioriem institūcijā. |
Eksperts | Mg.soc.d. Iveta Purne |
Programmas apjoms | 8 akadēmiskās stundas (50% teorija, 50% prakse) |
Programmas anotācija |
Cilvēka novecošana ir dabisks process, tomēr cilvēka dzīve mainās, pasliktinās pašsajūta, samazinās organisma adaptācija spējas, kas rada vājās vietas pašregulācijas procesā un veido vecuma patoloģijas. Dzīves ilgumam pieaugot pieaug arī slimošana un invaliditāte, slimības kļūst atipiskas un hroniskas, slimošanas periods kļūst garš un akūts, bet atveseļošanas process ieilgst. Pieaug arī to cilvēku skaits, kuri vecumdienās smagi slimo un kam nepieciešama speciālā ārstēšana, aprūpe un kopšana. Galvenās tēmas:
|
Dalības maksa |
|